marți, octombrie 8, 2024
ACTUALITATECalendarul zilei 25 iulie: 45 de ani de la inaugurarea pasajului Bucur...

Calendarul zilei 25 iulie: 45 de ani de la inaugurarea pasajului Bucur – Obor. Obiectivul a fost proiectat și realizat exclusiv de români, în doar 15 luni

Pasajul Bucur – Obor este amplasat la intersecția a patru mari artere rutiere din București, Șoseaua Ștefan cel Mare, Șoseaua Mihai Bravu, Calea Moșilor și Șoseaua Colentina și este poziționat aproape perpendicular pe acestea două din urmă.

În anii 70 ai secolului trecut, din cauza circulației greoaie din zonă, autoritățile iau decizia reamenajării totale a zonei, inclusiv prin construirea unui pasaj subteran pentru a fluidiza traficul.

Șeful proiectului a fost numit inginerul Gheorghe Constantin, iar proiectele pasajului s-au elaborat la Institutul de Proiectări București, sub conducerea inginerei Siranuș Vasilache( foto).

Sursa foto: Revista România pitorească, nr. 7. Iulie 1979.

Execuția, estimată să dureze 30 de luni, a fost încredințată Trustului de Construcții Industriale, iar lucrările s-au desfășurat cu închiderea totală a circulației.

Constructorii români s-au mișcat mai bine, însă, și au predat lucrarea după 15 luni. Pe 25 iulie, conform Rador, pasajul a fost inaugurat de președintele Nicolae Ceaușescu. Alte surse afirmă că acest lucru s-ar fi petrecut pe 24 iulie.

Dispoziția finală a pasajului cuprindea patru fire de circulație pentru autovehicule, câte două pe fiecare sens de mers, și două linii de tramvai prevăzute cu o stație subterană, dotată cu scări de acces către suprafață. Circulația pe direcția Șoseaua Colentina – Calea Moșilor a urmat să se facă în continuare la cota zero, în timp ce circulația pe relația Șoseaua Ștefan cel Mare – Șoseaua Mihai Bravu a fost introdusă în subteran. Tot subteran a fost realizată și o parcare cu o capacitate de 1140 de autovehicule, dispusă de o parte și de alta a căii de circulație.

Pasajul a fost calculat pentru un trafic de 900 de vehicule pe oră, iar circulația pietonală a fost și ea redistribuită pe două niveluri, separat de fluxul auto. Deasupra pasajului au fost amenajate spații verzi și covoare florale și instalați stâlpi ornamentali pentru iluminat. Lucrările de drumuri au fost proiectate sub conducerea ing. Lidia Dobrescu, cele de rezistență sub conducerea ing. Siranuș Vasilache, instalațiile electrice de către ing. Radu Hera, cele de instalații sanitare, canalizare și alimentare cu apă de către inginerii B. Rauchwerger, Dorina Crîngași și Ana Muntean, iar proiectul de spații verzi și amenajare a pieței a fost realizat de arhitectul Valentin Donose.

O nouă reamenajare a pasajului și a întregii piețe a avut loc în anii 2007–2008, când au fost refăcute sistemul rutier și trotuarele, au fost așternute mixturi asfaltice pe o suprafață de aproximativ 37.000 m2, a fost instalat un sistem modern de management al traficului și modernizată rețeaua de iluminat public, plantați circa 6.000 m2 de gazon, 13.800 de plante ornamentale și 15 arbori.

Și lucrările de reamenajare au fost realizate numai de firme românești: Tehnologica Radion, Metroul SA și Delta ACM 93 SRL.

CITEȘTE MAI MULT

PARTENERI

Loading RSS Feed

Loading RSS Feed

 

1 COMENTARIU

LĂSAȚI UN MESAJ

Vă rugăm să introduceți comentariul dvs.!
Introduceți aici numele dvs.

38,500FaniÎmi place

CELE MAI CITITE 24 h

Articole RELAȚIONATE