Pe 19 noiembrie 1979 se puneau în funcțiune primele garnituri ale metroului bucureștean. Inițial s-au dat în folosință 6 stații (tronsonul Semănătoarea – Timpuri Noi), apoi în 1981 alte 6 (Timpuri Noi – Republica).
A urmat linia Eroilor – Industriilor în 1983. În 1984 se da în folosință stația Crângași. În ianuarie 1986 se inaugurează parțial Magistrala 2, porțiunea dintre Depoul IMGB-Piața Unirii 2. Stația Constantin Brâncoveanu va fi terminată în aprile 1986, în timp ce stația Tineretului este data în folosință în 1988. Între timp, în 1987, se inaugurează partea a doua a M2 Piața Unirii 2-Pipera, fără stația Piața Română, care va fi deschisă în noiembrie 1988. Urmează în decembrie 1987 bucata dintre Crângași-Gara de Nord, fără stația Basarab, care va fi terminată în 1992, și apoi în august 1989 tronsonul Gara de Nord-Dristor 2. Recent, după lungi aventuri de tip Dorel la pătrat, s-a inaugurat și tronsonul Drumul Taberei.
În 1994 se inaugurează stația Gorjului, doar pe un sens, abia peste 4 ani lucrarea va fi completă. În anul 2000 se da în folosință Magistrala 4 Gara de Nord 2-1 Mai.
Citești și ajuți! Cumpără cartea: Istoria Românilor, de Petre P. Panaitescu, vei contribui la susținerea libertății ideilor și implicit, a siteului R3media
În 2008 se dau în folosință ultimele patru stații de pe Magistrala 3, Nicolae Grigorescu-Anghel Salingny. Este momentul în care autostrăzile A1 și A2 sunt legate de metrou, iar trenurile care vin de la Preciziei nu se mai opresc la Eroilor. În 2011 se inaugurează alte două stații de pe Magistrala 4, Jiului și Parc Bazilescu.
În 2017 este programată a fi inaugurată prima magistrală de metrou construită în totalitate după 1989, Răul Doamnei-Eroilor 2. În lucru se mai află și ultima parte a M4.
Planurile de viitor includ o linie de metrou care să lege aeroportul Otopeni de Gara de Nord, dar și o linie care să plece din Voluntari și să ajungă până în Calea Rahovei.
De la înființare, în anul 1979, și până în anul 1995 la metrou se intra cu monede, ulterior fiind introdus accesul pe bază de cartele.
Nicolae Ceaușescu a cerut explicit ca pe liniile de metrou să circule doar vagoane produse în România. În alte țări din fostul lagăr comunist unde există metrou circulau garnituri rusești. După anii 2000, în București pot fi văzute trenurile Bombardier, produse în Suedia, urmate de trenurile CAF, din Spania. Acestea au foarțe multe probleme tehnice, ceea ce face ca uneori circulația să se desfășoare cu dificultate. CAF-urile au avut probleme încă de la început, trenurile neavând loc în unele stații de pe M2. Una dintre stațiile cu probleme a fost Piața Romană. Tot aici mai pot fi zărite urmele locurilor unde se aflau barile de protecție penru călători scoase între timp. Aici trenurile opreau doar între spațiile libere.
Înainte de 1990 erau trenuri care aveau doar 4 vagoane, și nu 6. Acest lucru se anunța cu câteva secunde înainte de intrarea trenului în stație.
După 1990, s-au mai schimbat și numele stațiilor, dar au și apărut și altele noi: Depoul IMGB (devenită stația Berceni), IMGB (Dimitri Leonida), Pieptănari (Eroii Revoluției), Armata Poporului (Lujerului), Industriilor (Preciziei), Leontin Sălajan (Nicolae Grigorescu), Muncii (Costin Georgian) – a nu se confunda cu Piața Muncii – sau Semănătoarea (Petrache Poenaru).
Statia „Ing. Costin Georgian” a fost redenumita in 1991 dupa numele celui care a proiectat rețeaua de metrou bucurestean si a fost primul director al actualei Metrorex care a decedat in acelasi an, numele anterior fiind Muncii. Metroul are 52 de stații în prezent.
Recent, s-a dat în folosință stația „Tudor Arghezi”.
In 1979 toate garniturile de metrou au fost 100% românești iar acum nu mai facem nici chiloti. Alesii Romaniei ne duc spre Comuna Primitiva.
“unde se aflau barile de protecție”
-vecinii lu maxtor-fosta clasa muncitoare-
se exprima la fel pă chatu lor dă bloc,
“bările”
pere total metroul e un jeg fost “mijloc de productie”,
imersat azi in radiatzia g.s.m la putere maxima,
vezi antenele din statii:
-munictorii si Hertz jidanu cu undele alea si-au data mana PE SUB PATRIE!