luni, februarie 17, 2025
ACTUALITATEBelgienii de la Mega Image, amendați cu 2 MILIOANE de euro de...

Belgienii de la Mega Image, amendați cu 2 MILIOANE de euro de Consiliul Concurenței, pentru practici înșelătoare cu privire la prețurile produselor de bază

Consiliul Concurenței a sancționat Mega Image cu amendă în valoare de 10,08 milioane lei (aproximativ două milioane euro) pentru furnizarea de informații inexacte privind prețurile unor produse de bază, precum uleiul de floarea-soarelui, informează un comunicat de presă.

Autoritatea de concurență a solicitat marilor retaileri, în cadrul unei cercetări de piață, o serie de informații referitoare la prețul mediu săptămânal de achiziție și de vânzare la raft pentru anumite produse de bază și a constatat că există anumite neconcordanțe în răspunsul transmis de Mega Image.

Spre exemplu, în cazul prețului mediu lunar al uleiului de floarea-soarelui de 1 litru, din prima parte a acestui an, rezulta că Mega Image practica cel mai mic preț la raft dintre retailerii analizați, de 3,69 de lei/litru, preț afișat și în aplicația Monitorul Prețurilor. Produsul nu se regăsea, însă, în magazine la prețul indicat.

Citești și ajuți! Cumpără cartea: Ghidul incorect politic – Despre încălzirea globală și ecologism, de Christopher C. Horner, vei contribui la susținerea libertății ideilor și implicit, a siteului R3media.

„Prin transmiterea de informații greșite, Mega Image a indus în eroare autoritatea de concurență, dar și consumatorii care folosesc Monitorul Prețurilor Produselor Alimentare pentru a afla unde pot găsi prețurile cele mai mici pentru produsele dorite. Am sancționat compania pentru nerespectarea procedurilor impuse de lege și, de asemenea, vom fi atenți ca românii care utilizează platforma online să aibă acces, în continuare, la prețurile corecte transmise de companii”, a declarat Bogdan Chirițoiu, președintele Consiliului Concurenței.

Reamintim că anul trecut, a fost filmat un șobolan mâncând dintr-o pâine într-un magazin Mega Image din Sectorul 1 al Capitalei.

Monitorul Prețurilor Produselor Alimentare este o aplicație online, lansată de Consiliul Concurenței, care permite consumatorilor să afle prețurile practicate de către principalii comercianți cu amănuntul de produse alimentare. Datele din Monitorul Prețurilor Produselor Alimentare sunt încărcate de lanțurile de magazine care participă la proiect: Carrefour, Kaufland, Penny, Selgros, Mega Image, Lidl, Cora și Auchan.

Decizia de sancționare va fi publicată pe site-ul autorităţii naționale de concurenţă, după eliminarea informațiilor cu caracter confidențial.

CITEȘTE MAI MULT

PARTENERI

Loading RSS Feed

Loading RSS Feed

 

7 COMENTARII

  1. @Dinu, ar fi bine dacă ar fi produse românești. Foarte multe sunt din import. Ceapă din Olanda, cartofi din Germania, mere din Polonia, ulei din Ucraina ambalat în România.

  2. mega-image nu printeaza banii……..
    (pwolifricu batengard sta degeaba cu 10 lei pe ora;e pe firma,
    aia ia mai mult,
    chiar si mega-image e sub shantaj,
    taxa de protectie la taxa de monopol)

    mai e si chestia cu cardu
    cu applicatia…..

  3. Carrefour, Kaufland, Penny, Selgros, Mega Image, Lidl, Cora, Auchan… Au ajuns strainii sa ne vanda noua romanilor, produse romanesti la preturi stabilite de ei… Imi vin in gura niste injuraturi groaznice…

LĂSAȚI UN MESAJ

Vă rugăm să introduceți comentariul dvs.!
Introduceți aici numele dvs.

38,500FaniÎmi place

CELE MAI CITITE 24 h

Articole RELAȚIONATE