joi, februarie 29, 2024
ACTUALITATEAUR anunță că se opune experimentului din școli propus de Ministrul Cîmpeanu:...

AUR anunță că se opune experimentului din școli propus de Ministrul Cîmpeanu: Învățământul românesc trebuie reorganizat după modelul propus de Spiru Haret

Alianța pentru Unirea Românilor (AUR) critică schimbările majore din învățământul preuniversitar anunțate de ministrul Sorin Cîmpeanu și susține revenirea la sistemul de învățământ clasic românesc, de inspirație Spiru Haret.

Reformele anunțate de Ministrul Cîmpeanu includ printre altele, fragmentarea anului școlar, vacanțe „variabile” decise la nivel local, eliminarea tablei și a cretei în favoarea unor ecrane uriașe, eliminarea tezelor și transformarea profesorilor în „facilitatori” către resurse pe internet.

George Simion, președintele AUR, susține că eliminarea tezelor nu este nicidecum benefică, deoarece rolul acestora este să sintetizeze cunoștințele asimilate de elevi, într-o perioadă anume.

„A lăsa la latitudinea cadrelor didactice modalitatea în care îi vor evalua pe elevi conduce la o serie de riscuri, iar numărul minim de note ar trebui însoțit de o ritmicitate a notării. De asemenea, este greșită eliminarea tezelor, acestea reprezentând sinteza cunoștințelor dintr-o anumită perioadă de studiu și măsura competențelor acumulate la finalul acelei perioade”, s-a exprimat deputatul George Simion.

Citești și ajuți! Cumpără cartea: Cultura noastră: ce a mai rămas din ea, de Theodore Dalrymple vei contribui la susținerea libertății ideilor și implicit, a siteului R3media.

Totodată, nici autonomia profesorilor în evaluarea ritmică nu este „văzută cu ochi buni” de AUR, deoarece elevii nu ar fi notați corespunzător

„Cât despre totala autonomie a profesorului în evaluarea ritmică, ea poate da naștere la situații în care profesorul poate avantaja sau dezavantaja un elev în funcție de anumite interese”, a declarat președintele AUR George Simion.

Hrănește bine(le)! Cumpără suplimentul alimentar  Lăptișor de matcă crud și vei contribui la susținerea siteului R3media.

Senatorul AUR, Claudiu Târziu, susține că toată structura anului școlar 2022-2023 trebuie regândită: de la predarea online, rolul profesorului la clasă, disciplinele noi până la vacanțele mobile.

Citești și ajuți! Cumpără cartea: Opțiunea Benedict, de Rod Dreher și vei contribui la susținerea libertății ideilor și implicit, a siteului R3media.

Elevii nu se educă pe internet, iar profesorii nu trebuie să devină „facilitatori” pentru „resurse” de pe internet. Copiii au nevoie de interacțiune umană, de împărtășirea pe viu a experienței profesorului, așa cum se face în toate școlile prestigioase din Europa. Totodată, atragem atenția că introducerea de noi discipline în planul de învățământ înseamnă automat renunțarea la alte discipline, pentru că numărul maxim de ore pe săptămână nu poate depăși 26 de ore. Nu în ultimul rand, vacanțele mobile introduc diferențieri inacceptabile între elevi. Ele vor genera discuții și probleme greu de soluționat. De aceea, considerăm că structura anului școlar ar trebui să fie unitară la nivelul întregii țări”, a precizat Claudiu Târziu, lider al grupului AUR din Senat.

Reformele anunțate de Ministerul Educației au fost criticate de specialiști precum Mircea Platon, Constantin Cucoș sau fostul ministru al educației, Mircea Miclea.

spot_img

CITEȘTE MAI MULT

PARTENERI

Loading RSS Feed

Loading RSS Feed

LĂSAȚI UN MESAJ

Vă rugăm să introduceți comentariul dvs.!
Introduceți aici numele dvs.

38,400FaniÎmi place

CELE MAI CITITE 24 h

Articole RELAȚIONATE