marți, mai 20, 2025
ACTUALITATEUPDATE | L-au retras! Au zis că-i conspirație: Guvernul adoptă infamele „Zone...

UPDATE | L-au retras! Au zis că-i conspirație: Guvernul adoptă infamele „Zone cu nivel scăzut de emisie”, în care cetățenii nu vor avea voie decât dacă plătesc o taxă sau își schimbă mașina

ACTUALIZARE 16:00 PSD a anunțat pe pagina oficială de facebook că proiectul Ministerului Dezvoltării (PNL) nu este asumat în Coaliție și „nu a respectat solicitarea premierului Marcel Ciolacu de a parcurge în prealabil o etapă de consultare publică și de a fi validată politic în interiorul Coaliției de Guvernare.”

Astfel, PSD a anunțat că va fi retras de pe agenda Guvernului.

ȘTIREA INIȚIALĂ

Guvernul intenționează să instituie zone cu nivel scăzut de emisii unde se va putea intra intra cu mașina doar după achitarea unei taxe, se arată într-un proiect de Hotărâre de Guvern inițiat de Ministerul Dezvoltării.

Astfel, conform proiectului, scrie știripesurse, în orașele României se vor institui Zonele cu Niveluri Scăzute de Emisii unde circulația autovehiculelor deținute de cetățeni și firme ce nu stabilesc anumite baremuri privind noxele vor avea circulația limitată iar, în anumite cazuri, permisă doar după plata unei taxe.

Autovehiculele instituțiilor de apărare, ordine publică și servicii publice sunt exceptate de la prevederile actualei HG. De asemenea, prevederile legii nu se aplică celor ce au domiciliul sau rezidența în respectiva zonă.

R3media a fost prima publicație care a avertizat despre ZNSE, fiind acuzată de „conspiraționism”

R3media a fost prima publicație care a scris despre intenția statului de a institui aceste ZNSE-uri, după model britanic, încă din martie 2023.

Aceste ZNSE-uri au fost prevăzute în Legea Mobilității Urbane, care are ca obiectiv declarat, renunțarea la mașinile personale ale cetățenilor în favoarea transportului public comun. Mai concis, „mobilitatea urbană durabilă” este un eufemism pentru schimbarea radicală a felului în care se trăiește în urban, pentru a le transforma în celebrele „orașe de 15 minute”.

În Londra, capitala Marii Britanii, aceste ZNSE-uri au dus la proteste masive după ce au afectat peste 700.000 de mașini. O analiză despre impactul devastastor al ZNSE-urilor din Marea Britanie, aici.

În urma dezvăluirilor R3media, cunoscutul activist și extremist de stânga, Mihai Goțiu, ne-a acuzat de „conspiraționism”, într-un articol din Libertatea.

Ce nu spune fostul senator USR și actual fanatic al „schimbărilor climatice” este că aceste măsuri vor afecta pe cei mai săraci dintre cetățeni: cei care nu-și permit să schimbe mașina veche și pe cei care au afaceri mici, start-up-uri. Aceștia vor deveni prizonieri ai statului și al transportului în comun propus de autorități.

Un document oficial al Comisiei Europene arată că după finalizarea a 90% dintre măsurile „durabile” de la nivel european, cetățenii vor locui în blocuri și se vor deplasa cu bicicleta și/sau transportul în comun. Transportul personal sau casa fiind considerate „poluante”.

Amenzi și penalități (neconspiraționiste)

Pentru început, nerespectarea prevederii din zonele speciale se va pedepsi cu amendă contravențională – 300 de lei la prima abatere, care, dacă nu este plătită în termen, atrage penalități de 500 lei pe zi.

(1) Constituie contravenție și se sancționează cu amendă de 300 lei circulația pe drumurile publice din interiorul ZNSE a vehiculelor care nu respectă prevederile regulamentului local de acces în ZNSE.

(2) Constituie contravenție și se sancționează consiliile locale, respectiv Consiliul General al municipiului București cu amendă de 500 lei pentru fiecare zi de întârziere față de termenele specificate la art. 22, alin. (4), lit. a) și b), din Legea nr. 155/2023 privind mobilitatea urbană durabilă”, se arată în actul normativ.

Condițiile care trebuie îndeplinite de autoritățile locale în zonele cu restricții

(1) ZNSE sunt inițiate, delimitate și gestionate de către autoritățile administrației publice locale.

(2) Anterior instituirii ZNSE, pentru a garanta o abordare nediscriminatorie, autoritățile administrației publice locale au obligația efectuării următoarelor măsuri compensatorii pentru asigurarea accesului liber al tuturor cetățenilor în toate zonele urbane:

a. asigurarea serviciului de transport public local de călători în interiorul ZNSE;

b. asigurarea infrastructurii pentru mobilitatea activă.

ZNSE pot fi de două tipuri:

a) ZNSE pentru care se stabilesc tarife de acces pentru autovehicule, în funcție de clasele de autovehicule specificate la art. 8 alin. (2), caz în care autoritatea administrației publice locale care instituie aceste ZNSE trebuie să implementeze mecanisme care să asigure accesul în mod controlat în interiorul ZNSE, precum și platformă online unde se poate achita tariful de acces;

b) ZNSE pentru care se stabilesc reguli care limitează accesul autovehiculelor în funcție de clasele de autovehicule specificate la art. 8, alin. (2), în care autoritatea administrației publice locale care instituie aceste zone trebuie să asigure controlul accesului în aceste zone.

(2) Pentru ambele tipuri de ZNSE se asigură o abordare bazată pe monitorizare video.

În interiorul perimetrului ZNSE este permis accesul doar pentru autovehiculele care îndeplinesc cel puțin una dintre următoarele condiții:

a) respectă standardele de emisii ale zonei, conform regulamentului local de acces aprobat de către consiliul local sau Consiliul General al Municipiului București, după caz;

b) achită tariful de acces aferent, dacă ZNSE se încadrează în categoria a) de la art. 4;

c) aparțin persoanelor cu dizabilități dacă fac dovada prin documente justificatoare;

d) sunt exceptate conform legislației în vigoare sau conform regulamentului local de acces în ZNSE.”.

Guvernul vrea să realizeze „zone cu niveluri scăzute de emisii”

Scopul instituirii ZNSE este de a limita circulația autovehiculelor poluante într-un perimetru definit și în anumite intervale orare, după caz, prin decizia autorităților administrației publice locale.

În vederea instituirii ZNSE, se utilizează următoarele clase de autovehicule din categoriile M și N, astfel cum sunt definite la art. 4 alin. (1) lit. (a) – (b) din Regulamentul (UE) 2018/858 al Parlamentului European și al Consiliului din 30 mai 2018 privind omologarea și supravegherea pieței autovehiculelor și remorcilor acestora, precum și ale sistemelor, componentelor și unităților tehnice separate destinate vehiculelor respective, de modificare a Regulamentelor (CE) nr. 715/2007 și (CE) nr. 595/2009 și de abrogare a Directivei 2007/46/CE, stabilite în funcție de norma de poluare și de tipul de combustibil:

a) clasa 1- vehicule cu norma de poluare EURO 3/III pe motorină și normele de poluare Euro 2/II, Euro 1/I și non euro;

b) clasa 2 – vehicule cu norma de poluare EURO 4/IV pe motorină și norma de poluare EURO 3/III pe benzină, GPL, GNC și GNL;

c) clasa 3 – vehicule cu norma de poluare EURO 5/V/EEV pe motorină și norma de poluare EURO 4/IV pe benzină GPL, GNC și GNL;

d) clasa 4 – vehicule cu norma de poluare EURO 6/VI pe motorină și norma de poluare EURO 5/V/EEV pe benzină, GPL, GNC și GNL;

e) clasa 5 – vehicule cu norma de poluare EURO 6/VI pe benzină, GPL, GNC și GNL;

f) clasa verde – vehicule pur electrice, vehicule cu pilă de combustie cu hidrogen.

Evident, cei mai avantajați proprietari de autovehicule, care nu vor fi afectați de această HG, sunt cei de la clasa 3, 4 și 5.

CITEȘTE MAI MULT

PARTENERI

Loading RSS Feed

Loading RSS Feed

 

1 COMENTARIU

LĂSAȚI UN MESAJ

Vă rugăm să introduceți comentariul dvs.!
Introduceți aici numele dvs.

38,500FaniÎmi place

CELE MAI CITITE 24 h

Articole RELAȚIONATE