duminică, ianuarie 19, 2025
EDUCAȚIEAsociația Neamunit cere redeschiderea de URGENȚĂ a tuturor școlilor

Asociația Neamunit cere redeschiderea de URGENȚĂ a tuturor școlilor

Redeschiderea de urgență a tuturor școlilor este absolut necesară, din mai multe motive, consideră Asociația Neamunit.

Într-un comunicat, cei de la Neamunit argumentează că „Un număr foarte mare de copii de vârsta școlară din România, de aproape 400.000, nu au acces la așa-zisa “școală online”, fie din cauză că nu au dispozitivele electronice necesare, fie pentru că nu au conexiune la internet. De asemenea, sute de mii de părinți care lucrează sunt blocați zilnic, acasă cu copiii, neavând cu cine să îi lase pe durata orelor online”.

De asemenea, măsura desfășurării școlii în modul exclusiv online este una contraproductivă și din punct de vedere economic.

„Ca o consecință, un număr semnificativ de părinți ai copiilor de vârste mici sunt lipsiți de posibilitatea de a mai merge la locul de muncă, mulți fiind în pericol de a-și pierde parțial sau total veniturile, necesare pentru traiul zilnic. Iar în cazul familiilor monoparentale, și așa dezavantajate și total dependente financiar de unicul părinte, situația poate deveni de-a dreptul dramatică”, consideră Asociația Neamunit.

Ministrul Educației, Sorin Cîmpeanu, a anunțat că data în care se va reîncepe școala va fi 8 februarie. Mai multe partide politice din opoziție, dar și din coaliția de guvernare, au solicitat reînceperea cursurilor față către față.

Iată comunicatul integral al celor de la Neamunit

TOȚI COPIII ROMÂNI AU DREPTUL LA O EDUCAȚIE NORMALĂ.
CEREM REDESCHIDEREA TUTUROR ȘCOLILOR ȘI GRĂDINIȚELOR!

Un număr foarte mare de copii de vârsta școlară din România, de aproape 400.000, nu au acces la așa-zisa “școală online”, fie din cauză că nu au dispozitivele electronice necesare, fie pentru că nu au conexiune la internet. De asemenea, sute de mii de părinți care lucrează sunt blocați zilnic, acasă cu copiii, neavând cu cine să îi lase pe durata orelor online.

Constituția României garantează dreptul tuturor copiilor români la o educație gratuită în sistemul de învățământ de stat, însă măsura trecerii tuturor școlilor la învățământul online, presupune obligarea familiilor acestora să aibă acces la internet de calitate, precum și să dețină dispozitive electronice performante, care să permită participarea la cursurile online, indiferent de situația lor socială și financiară. Conform organizației „Salvați Copiii”, peste 40% dintre copiii vulnerabili din România nu au beneficiat deloc de educația online în perioada stării de urgență. Iar în prezent, peste 400.000 de copii, în special din mediul rural, nu au încă acces la internet. În mod evident, această măsura încalcă și principiul egalității de șanse între copii, negându-le practic dreptul la educație copiilor care provin din medii sociale defavorizate, și ducând la o discriminare clara a acestora și a familiilor din care provin, pe criterii de venituri obținute, nivel de trai și acces la tehnologie.

Măsura de închidere a grădinițelor și școlilor destinate copiilor de vârste cuprinse între 3 și 12 ani, este una contraproductiva și din punct de vedere economic, pentru că presupune și blocarea cel puțin a unui adult zilnic la domiciliu împreună cu copilul, care la această vârsta nu poate fi lăsat singur toata ziua, fără a fi verificat inclusiv în procesul de învățare prin mediul online. Ca o consecință, un număr semnificativ de părinți ai copiilor de vârste mici sunt lipsiți de posibilitatea de a mai merge la locul de muncă, mulți fiind în pericol de a-și pierde parțial sau total veniturile, necesare pentru traiul zilnic. Iar în cazul familiilor monoparentale, și așa dezavantajate și total dependente financiar de unicul părinte, situația poate deveni de-a dreptul dramatică.

Conform calculelor reprezentatilor asociațiilor de părinți, pentru o acoperire națională în rândul elevilor, era necesar să fie achiziționate un număr de minim 700.000 de tablete, pentru familiile care nu dețineau și nu își permit să își achiziționeze. Până în prezent, s-au achiziționat și transmis doar un procent redus din acest număr de tablete, deși situația era cunoscută de peste 9 luni. Din acest motiv, câteva sute de mii de elevi, în special din mediul rural, nu au acces deloc la educația online.

Desi încă din luna martie s-a vehiculat posibilitatea derulării cel puțin parțiale a procesului de educație în mediul online, Ministerul Educației nu a luat din timp măsurile necesare pentru a pregati întregul corp profesoral pentru scenariul online, un procent semnificativ dintre profesori nefiind pregătiți suficient nici până azi pentru a stăpâni corespunzator tehnologia și metodele pedagogice specifice predării exclusiv online.

Infrastructura școlară este încă deficitară în multe zone în ce privește dotarea cu tehnologia necesară derulării învățământului online, existând numeroase școli, în special în mediul rural, dar nu numai, care nu au conexiuni corespunzatoare la internet și echipamentele necesare, ceea ce conduce la o discriminare evidentă față de elevii acestor școli, ceea ce este inacceptabil.

CONCLUZIE: Toate argumentele expuse anterior demonstrează în mod evident faptul că modul de predare exclusiv prin mediul online este unul ineficient, discriminator și chiar dăunator pentru elevi, părinți și profesori, iar “Școala online” este un pseudo-act educațional, de o calitate total necorespunzătoare cerințelor actuale ale celor implicați.

În consecință, solicităm Ministerului Educației și Cercetării redeschiderea de URGENȚĂ a unităților de învățământ (cel putin a TUTUROR Grădinițelor și Școlilor generale), cu luarea tuturor măsurilor necesare pentru desfășurarea activității educaționale în condiții de deplină siguranță pentru elevi și pentru profesori.

CITEȘTE MAI MULT

PARTENERI

Loading RSS Feed

Loading RSS Feed

 

LĂSAȚI UN MESAJ

Vă rugăm să introduceți comentariul dvs.!
Introduceți aici numele dvs.

38,500FaniÎmi place

CELE MAI CITITE 24 h

Articole RELAȚIONATE