Înmatriculările de autoturisme au crescut, în România, cu 6% în primele nouă luni ale acestui an, faţă de aceeaşi perioadă din 2023, marjă în care maşinile full electrice au înregistrat o diminuare de 37%, conform datelor prezentate, marţi, într-o conferinţă de presă, de către Dan Vardie, preşedintele Asociaţiei Producătorilor şi Importatorilor de Automobile din România (APIA).
“În primele nouă luni ale anului suntem la un plus de 6% în privinţa înmatriculărilor, ceea ce e foarte bine faţă de ce se întâmplă în Europa şi în lume. La autoturisme comerciale avem o creştere de aproape 4%, iar la vehiculele comerciale un salt de 27,5%. Pe motorizări, la electrificate au fost înmatriculate 27.144 de unităţi, în creştere cu 5,5%, la nouă luni faţă de aceeaşi perioadă din 2023”, a declarat Vardie, conform Agerpres.
Potrivit sursei citate, motorizările pe benzină au raportat o creştere de 1%, de la un an la altul, până la 67.789 de unităţi, în timp ce maşinile diesel au consemnat 17.003 de unităţi noi înmatriculate (+16,8%).
În ceea ce priveşte autoturismele full electrice, scăderea a fost de 37%, pe primele nouă luni din 2024 (la 7.331 de unităţi), considerată de către şeful APIA drept una “dramatică” fiind cea mai mare scădere din Europa.
O analiză România versus Europa relevă faptul că, în primele opt luni ale acestui an (cele mai noi date existente la nivel comparativ), faţă de aceeaşi perioadă din anul anterior, pe plan naţional înmatriculările de autoturisme au crescut cu 5,8%, în timp ce, în Europa, majorarea a fost de doar 1,7%.
Totodată, la autoturismele electrice, în România s-a consemnat o diminuare de 35% a înmatriculărilor (6.800 de unităţi), iar Europa se află la un minus 5,5% (circa 1,2 milioane de unităţi).