ACTUALIZARE 25.08/16:00 Compania Lidl ne-a trimis următorul punct de vedere, pe care-l publicăm integral:
„Controalele ANPC din luna curentă, într-un număr neobișnuit de mare, au vizat 85% din magazinele Lidl România. Aceste acțiuni au avut ca rezultat identificarea anumitor abateri în anumite magazine din rețea. Am făcut toate demersurile pentru a remedia în cel mai scurt timp posibil aceste situații având în vedere că, în relația cu autoritățile, noi dăm permanent dovadă de totală deschidere și pentru că ne asigurăm în tot ceea ce facem că ne îmbunătățim constant pentru a ne păstra locul în inima clienților noștri.
Încă de la intrarea noastră pe piață, obiectivul nostru cel mai important a fost acela de a oferi clienților noștri cea mai bună experiență de cumpărături. Echipa Lidl România mulțumește milioanelor de clienți care ne trec pragul datorită calității produselor noastre, dar și pentru că știu că sănătatea și siguranța lor sunt prioritare pentru noi. Îi așteptăm în continuare cu produsele pe care le cunosc și le apreciază și garantăm efortul nostru zilnic pentru a le oferi la cel mai bun raport calitate-preț”.
ȘTIREA INIȚIALĂ
Comisarii Autorităţii Naţionale pentru Protecţia Consumatorilor (ANPC) au amendat 265 de magazine Lidl cu peste 3,5 milioane de lei, printre neregulile descoperite aflându-se produse expirate, mizerie şi insecte. De asemenea, 24 de magazine Lidl au fost închise, potrivit News.ro.
ANPC a transmis, miercuri, că în luna august comisarii instituţiei au verificat magazinele Lidl din toată ţara.
„Nu ştiu suficientă germană pentru a traduce ce spuneam şi în trecut: nu suntem pelicanii Europei! Consumatorul român, cel care vă asigură veniturile, trebuie respectat! Renovaţi, curăţaţi, aduceţi produse de calitate, nu mai căutaţi variante să ne determinaţi să ‘o luăm mai uşor’! Dacă la voi acasă este ordine şi curăţenie, consideraţi şi această ţară şi pe cetăţenii ei, ca parte din Europa! Merităm să fim trataţi onorabil! Ce părere aveţi?”, a declarat preşedintele ANPC, Horia Constantinescu.
Citești și ajuți!Cumpără cartea: Opțiunea Benedict, de Rod Dreher și vei contribui la susținerea libertății ideilor și implicit, a siteului R3media.
Printre abaterile constatate de comisarii ANPC se află: comercializarea unor produse alimentare cu data limită de consum depăşită; comercializarea unor produse de patiserie care prezentau, pe suprafaţă, insecte; comercializarea unor băuturi alcoolice cu deficienţe de etichetare (lipsa unor ingredient de pe etichetă); neconcordanţe între valoarea preţului înscrisă pe etichetă şi cea afişată pe produs, precum şi între preţul de la raft comparative cu cel de la casa de marcat; comercializarea unor legume şi fructe necurăţate corespunzător, depreciate calitativ, cu mucegai, modificate organoleptic, de calibre diferite; comercializarea unor ouă neigienizate.
De asemenea, echipele de control au mai descoperit comercializarea unor produse de brutărie-patiserie cu informare incompletă privind menţiunea “produse din produse congelate”, cu ambalaj deteriorat, fără a exista mănuşi de unică folosinţă la servire, utilizarea unor vitrine de expunere la comercializare, a produselor de panificaţie-patiserie, insalubre; utilizarea unor cuptoare, la raioanele de panificaţie-patiserie, neigienizate corespunzător şi a unor tăvi arse; existenţa unor insecte vii în spaţiul de preparare şi coacere; folosirea unor condiţii de păstrare a produselor alimentare necorespunzătoare din punct de vedere igienico-sanitar; deficienţe de etichetare a produselor alimentare (lipsa unor menţiuni obligatorii, conform legii, lipsa traducerii în limba română).
De asemenea, alte nereguli au fost utilizarea unor vitrine frigorifice neigienizate corespunzător, cu chedere murdare, strat de praf, mâzgă, cu scurgeri de lichide şi rugină şi a unor lăzi frigorifice cu acumulări masive, excesive de gheaţă, praf, impurităţi, resturi alimentare şi păr; comercializarea unor băuturi răcoritoare cu ambalajul deformat, deteriorate; comercializarea unor produse alimentare cu ambalajele deteriorate; nerespectarea regimului promoţiilor (neafişarea perioadei de desfăşurare a promoţiei, neafişarea preţului nou şi a preţului vechi de comercializare a produsului aflat în promoţie, calcul eronat al procentului de reducere); folosirea unui spaţiu de depozitare neigienizat corespunzător, cu pavument deteriorat; existenţa pavimentului neigienizat şi a unor rafturi murdare, în zona de comercializare; utilizarea unor cântare care înregistrau erori.
Comisarii ANPC au controlat 265 de magazine Lidl şi au dat 347 de amenzi, în valoare totală de 3,5 milioane de lei. Totodată, au fost oprite definitiv de la comercializare produse alimentare în valoare de 75.000 de lei.
Echipele de control au oprit temporar 24 de unităţi, până la remedierea deficienţelor, au decis închiderea pe o perioadă de până la şase luni pentru patru magazine şi pentru o perioadă cuprinsă între 6 şi 12 luni, pentru o unitate.
Probabil se cearta ambasada Frantei cu cea a Germaniei…nu faceau romanii de capul lor o asa neobrazare… nu te iei de sorecutul sau gandacelul cu spielhosen decat daca ti-ai pus ”beret”…
Probleme la Lidl au mai fost in trecut dar au fost gratiate prin presiunea ambasadorilor la nivel inalt. Sa nu uitam cum a fost schimbat ultimul sef de la ANPC printr-o vizita a ambasadoarei Frantei acolo unde “trebuie” pentru a musamaliza neregurile gasite la unele hipermarketuri frantuzesti.
Eu am, mai bine zis aveam un Lidl în cartier și mă aprovizionam de acolo cu produse diverse, de calitate bună și la prețuri decente. E ușor de manipulat opinia publică, dar, după ce vezi cu ochii tăi și te mai duci și în alte locuri și faci diferența, nu mai poți crede balivernele lor. Nu știu ce urmăresc ei cu asta, dar e clar că totul e o făcătură. Nu știam că Lidl e închis, m-am dus acolo și am găsit ușa încuiată. Foarte trist… Apoi am fost la micul Mega Image din cartier, unde erau niște piersici de import de-a dreptul stricate și mucegăite. Mai deunăzi cumpărasem de la Lidl piersici românești care aveau gust de piersici! Este doar un mic exemplu. Multe alte produse preferate de mine se găsesc numai acolo. Înghețată bio la prețul de 13 lei, spre deosebire de 38, o înghețată considerată bună, la alte magazine, dar fără a fi bio. Am cumpărat cafea bio excelentă, la un preț extrem de avantajos. Aș putea continua cu exemplele, de vreme ce eram client fidel, dar nu are sens. NU am văzut niciodată mizerie, rugină sau alte baliverne. Gândaci ar fi fost de dorit pentru că ni se recomandă să-i mâncăm, nu-i așa? Dar gândaci nu aveau. Acum, cartierul meu nu mai are o sursă bună de aprovizionare, cu prețuri prietenoase. Poate că asta deranjează, clienții pot face diferența! Sau poate că nu s-a plătit o șpagă cine știe pe unde. Propun inițierea unei petiții online pentru a susține Lidl. Chit că nu are valoare juridică, dar să se vadă că românii nu înghit tot felul de minciuni chiar atât de ușor.
e doar o manevra politica, poate impotriva Germaniei?. In toate magazinele lucreaza romani, traim in Romania, deci in majoritatea este LA FEL. Mergi, gasesti un gandac, ii faci poze, si gata, inchizi magazinul.. mai crede cineva in buna credinta a astora? Fie ca vorbim de Lidl, Carfur, Kaufland sau, cu atat mai mult, pietele de cartier. Ne bagam singuri in criza alimentara.
Da, e foarte dubios ce se întâmplă. Cum au descoperit „brusc”, chestia asta?
Nu și anul trecut au descoperit brusc nereguli la unele hypermarketuri fix după ce respectivele s-au exprimat împotriva restricționării accesului nevaccinaților?
Bravo anpc. Mizerabil.